Maserati Levante S

Наред с неизбежното издигане на спортния полезен автомобил, се наблюдава и допълнително покачване на високоефективни луксозни SUV. От Porsche Cayenne до Lamborghini Urus, всички основни производители влизат в играта, а според мен 2019 Maserati Levante е приблизително толкова близо, колкото сме стигнали до SUV на Ferrari ... поне, засега.

Вградено от Ferrari V6

Драгащата пони ДНК се проявява като 3,0-литров, двойно-турбо, V6, произведен от Ferrari, който живее в двигателния отсек на Леванте. Можете също да намерите този мотор, построен от Ferrari, захранващ седарите Quattroporte и Ghibli на Maserati - доколкото мога да разбера, V6 се използва изключително от Maserati. Базовата Леванте получава 345 конски сили и 369 фунта-фута въртящ момент от тази електроцентрала. Стъпването до тази подредба на Levante S също така увеличава мощността до 424 к.с. и 428 lb-ft.

 

Най-добрите модели GTS и Trofeo заменят F160 за twin-turbo V8, съответно съответно за 550 и 590 к.с., но това е история за друг ден.

Вграденият в Ferrari V6 V6 на Levante се предлага във варианти с 325 и 424 к.с.

Между V6 и контактните пластири са осемстепенна автоматична трансмисия и Q4 на Maserati задвижване на всички колела. Настройката на AWD има разклонен въртящ момент, разделен със заден диференциал с ограничено приплъзване отзад, за спортен усет, допълнително подобрен от окачването на Levante. Електронното управление на амортисьорите и въздушно окачване с регулируема височина на пет нива позволяват на водача да приспособи предаването от твърдо, но удобно до наистина твърдо и динамично.

Разбира се, любимата ми част от задвижващия механизъм на Леванте е ауспухът, който звучи като фино настроен вир. Maser звучи като подходяща екзотика в най-спортната си обстановка, със задоволяващ вой и попчета и чанти, които препират всяка смяна. Levante може да бъде толкова силен и толкова агресивен със спусканията си в спортен режим, че може да стане малко отвратителен, ако се опитате да го карате в този режим из града. За щастие има по-успокояващи настройки за комфорт, които успокояват нещата и правят SUV много по-лесен за живот.

Спринтовете от нула до 100 се справят за 5 секунди - впечатляващо за SUV, но не точно суперкар бързо - с ускорение, което е линейно, стабилно и най-вече без драма, освен ако не броите изключително драматичния звук, излъчван от накрайниците на ауспуха и моторен отсек. Управлението е изненадващо пъргаво за SUV. В своя спортен режим, окачването на окачването на Levante и закрепва амортисьорите си за много плосък, пъргав завой с ръкохватки, осигурен от 265-милиметровите гуми Pirelli Scorpion Verde и 21-цолови джанти.

Стилен дизайн

Levante добре носи дизайнерските отличителни белези на Maserati, обвивайки разкошен италиански стил около по-изправените пропорции на SUV. От решетката на тризъбеца до отдушниците на калниците и изваяните рамене, Леванте със сигурност се чувства като член на семейството, което ражда Quattroporte и GranTurismo.

Кабината е луксозно обзаведена с висококачествена тапицерия и тапицерия, но обучено око ще забележи всички видове битове за части на Fiat-Chrysler, надничащи през. От разпределителното устройство до инструменталната кутия до целия стек за информация и развлечения Maserati реши да не преоткрива колелото с кабината на Levante. Честно казано, нямам проблем с това - пилотската кабина на Levante все още се чувства луксозна, особено с опционални пакети, подобряващи външния вид и усещането на кожената тапицерия.

Примерът ни включваше надграждането на външния вид GranSport заедно с по-големи 21-цолови джанти и ярко жълти спирачни апарати.

 

Има няколко поръчани бита, разпръснати около кабината на Леванте, които го правят да се чувства по-специален, от аналоговия часовник, който наднича от таблото до големите метални превключватели на греблото. Греблата са монтирани на кормилната колона, а не на колелото и остават неподвижни при завъртане, намеквайки за състезателното наследство на Maserati. Те правят удовлетворяващ "пинг" с всяка смяна и просто удовлетворяват да се плеснат по време на разгорещено шофиране.

Извън багажника

Освен това, Chrysler Uconnect е перфектно добра, пълнофункционална инфотейнмънт система. Redubbed Maserati Touch Control Plus и спокоен прекъснат интерфейс, това е основно последно поколение 8,4-инчови технологии Uconnect на FCA. Той разполага с добър софтуер за навигация и картографиране, гласова команда, която работи добре, и персонализиран интерфейс, който може да бъде подобрен чрез приложения за изтегляне. Не е толкова бърза настройка като PCM пакета на Porsche Cayenne или iDrive на BMW, но със стандартната Android Auto и Apple CarPlay свързаност, нямам оплаквания относно MTC Plus.

Levante също се възползва от пакета на FCA за помощни средства за водача и техника за безопасност, с наличен адаптивен круиз контрол, който работи в движение за спиране и движение, асистенция за поддържане на лентата, която използва въртящ момент, за да поддържа SUV между линиите, асистенция за центриране на лентата на предупреждение за сблъсък на магистралата и напред с автоматично аварийно спиране.

Кабината на Levante разполага с няколко бита за части от FCA, но по-висококачествените материали и поръчаните детайли поддържат това да се чувства луксозно.

Емоционален избор

2019 Maserati Levante започва от 76 980 долара за базовия модел със задвижване на всички колела. Още 10 бона ви получават 80 допълнителни понита, достигайки до 87 980 долара Levante S. с мощност от 42 9 к.с. Моят пример също включва пакет за надграждане на външен вид GranSport, заедно с по-големи колела, по-големи спирачки и спортен външен вид отвътре и отвън. Като тествани, вие търсите около 11 000 долара, които са по същество визуални ъпгрейди, които довеждат този автомобил до тествана цена от 103 845 долара.

Макар че със сигурност бихте могли да пропуснете някои от тези естетически опции, стилът и изпълнението са вид на цялата точка на Levante, така че вероятно бих проучил подобно на този. Колкото и да е скъпо, S е сладко място в състава, преди да достигне $ 120 980 GTS и $ 169 980 Trofeo - uber скъпи ъпгрейди, които са по-малко упражнение за това колко трябва да похарчите и колко трябва да похарчите.

Maserati Levante S през 2019 г. се сблъсква с някои от най-силната конкуренция в бизнеса, включително Porsche Cayenne S, който е доста по-добър във всеки един вид, с по-рязко изпълнение, по-луксозна кабина и по-интелигентна технология. Но Cayenne също е по-скъп, когато е сравнително оборудван. Логичният избор би бил да отидете с нещо като BMW X5 xDrive50i или Audi Q8 за много по-малко пари, но някак тези пътувания не се чувстват толкова специални, колкото Maserati.

Не, Levante не е най-добрият в класа си, но със своето завладяващо изпълнение и драматичен усет има емоционална, нематериална привлекателност.