Спирачна течност | Original.bg

Филтър

Цена

Опаковка

  • 0.250 МЛ
  • 0.500 МЛ
  • 1 ЛИТЪР
  • 5 ЛИТРА
  • 20 ЛИТРА

Вискозитет

  • DOT 4
  • DOT 5.1

Производители

  • ATE
  • BMW
  • BOSCH
  • BREMBO
  • COMMA
  • FEBI BILSTEIN
  • FERODO
  • MERCEDES OIL
  • TEXTAR
  • TOTAL
  • TRW

БЛОГ Какво ново

Препоръки за Зимата

Препоръки за Зимно шофиране 1. Не карайте през зимата, докато целият сняг и лед се изчистят от прозорците, страничните огледала, фаровете, задните светлини и най-важното - регистрационнит...


Maserati Levante S

Наред с неизбежното издигане на спортния полезен автомобил, се наблюдава и допълнително покачване на високоефективни луксозни SUV. От Porsche Cayenne до Lamborghini Urus, всички основни производите...


Още статии ...

Спирачна течност

Спирачната течност е подтип на хидравличен флуид с висока точка на кипене, както когато е нов (определен от равновесната точка на кипене), така и след абсорбиране на водната пара (посочена чрез мократа точка на кипене). Под топлината на спиране, както свободната вода, така и водната пара в спирачната система могат да кипнат в компресируема пара, което води до спиране на спирачките.  Флуидите на основата на гликол-етер са хигро...

скопични и абсорбираната влага значително ще намали температурата на кипене във времето.Спирачните течности са съставени от 3 основни компонента:   РАЗТВОРИТЕЛ от 60 до 90% Полигликолните етери имат висок вискозитет, затова е необходимо те да бъдат разредени с продукт с нисък вискозитет (полигликол етери). Олигликолите гарантират ролята на разтворител в течността. Те трябва да разтворят всички компоненти и по такъв начин да се получи течност, която да осигури задоволително смазване при всякакви температури. СМАЗВАЩА ОСНОВА 5 до 30% Полигликолните хидрооксиди се използват като смазващи вещества, пропорционално до 30% от спирачната течност. Те се получават чрез взаимодействие на алкилен оксид (етилен и пропилен) с бифункционални съединения като диоли или вода. ДОБАВКИ от 2 до 5% Спирачните течности обикновено съдържат до 5% добавки. Инхибитори на корозията се добавят за защита на спирачната система и са необходими антиоксиданти за намаляване на окислението и последващото разлагане на етерите и да се забави образуването на киселинни  продукти на разпадане и смоли. Тези два инхибитора са от съществено значение, за да се гарантира дългосрочен и задоволителен Спецификации на спирачна течност DOT 3 Спирачна течност DOT 3 спирачни течности са обикновено на базата на гликол етер, но не винаги е така. В действителност FMVSS 116 не е точно химическият състав на спирачните течности. Това показва физическите свойства на течността. Въпреки това, промишлеността е установила, че гликолетерните течности са най-икономичният начин да се отговори на изискванията. DOT 4 Спирачни течности DOT 4 Спирачни течности са също гликолетерни базирани, но те съдържат в допълнение боратни естери с цел подобряване на някои свойства, включително повишени точки на кипене.DOT 4 спирачни течности имат по- стабилна и по-висока точка на кипене по време на ранния етап от живота си, но по ирония, след като течността действително започне да абсорбира вода неговата точка на кипене обикновено ще падне по-бързо, отколкото типична DOT 3 спирачна течност. Чрез FMVSS 116 стандарти, DOT 4 спирачните течности трябва да имат минимална точка на сухо кипене от 230 ° С и минимум точка на мокро кипене 155 ° C. DOT 5.1 Спирачни течности В исторически план, представянето на DOT 5- ниво (по- специално точки на кипене и вискозитет) могат да бъдат постигнати само с течности със силиконова основа.Въпреки това, съвременни композиции са създали гликолетерни- базирани течности, които сега отговарят на изискванията на DOT 5 спирачни течности. Следователно, DOT 5.1 спирачни течности са създадени, за да се разграничат тези две много различни състави, които едновременно отговарят и на изискванията на DOT 5. DOT 5.1 спирачни течности са просто тип DOT 4 спирачни течности, които отговарят на изискванията и на DOT 5 спирачни течности. Поради това, те обикновено могат да се смесва с DOT 3 или DOT 4 спирачни течности, без притеснение. Понякога, те могат да се насочат към DOT 4 Plus или Super DOT 4 спирачни течности, защото те са по-близки до конвенционален DOT 4 спирачна течност, отколкото до DOT 5 спирачна течност. В действителност, DOT 5.1 се състой от боратни естери. DOT 5 Спирачни течности DOT 5 спирачни течности са разработени за военни приложения, например за превозни средства, които могат да стоят на склад в продължение на години, без поддръжка и трябва да изпълняват веднага, каквото е необходимо. Те са по-добри от гледна точка на кипене, точка на задържане и корозия / консервационни свойства, тъй като те не абсорбират вода. До момента производителите на автомобили не са използвали този тип течности за стандартни автомобили по две основни причини: ниска разтворимост на въздуха, което води до по- еластично усещане на спирачния педал; не разтворимост във вода и влага, която влиза в системата, която може да предизвика корозия и може да замръзне при ниски температури. Смяна на спирачната течност Срокът на смяна се определя предимно от предписанията на производителя. Продължителността на експлоатация е 1 до 2 години. При всяка смяна на течността е препоръчително изцяло да бъде промита спирачната система. Чрез тази профилактика се осъществява превенция срещу корозия. Корозията е следствие от свойствата, които притежават спирачните течности. Те са хигроскопични – абсорбират влага от атмосферата. С течение на времето този процес редуцира точката на кипене и отслабва хидравличната ефективност. Редовната смяна на спирачната течност повишава експлоатационните характеристики на спирачната система. От друга страна, това съдейства за удължаване на полезния живот на спирачните компоненти /при смяната изцяло се отстранява натрупаната вода/.  Подмяна и доливане Процесът на подмяна е деликатна дейност, при която трябва да се има предвид, че: -         тези течности са токсични и огнеопасни; -         съдовете, които са използвани за съхранение трябва да са абсолютно чисти и винаги херметично затворени; -         съставките оказват силно корозионно действие на автомобилната боя, лак и хромирани детайли; -         спирачните течности Dot не трябва да се използват в системите на автомобилите Ситроен /при тях се използва друг продукт - LHM/. Доливането е временно решение. То не може да компенсира промените, които са настъпили в следствие на стареенето на течността – понижава се точката на кипене; химичният състав се променя; корозионните инхибитори отслабват своето действие.   Смесване на спирачни течности Продуктите покриващи стандарти Dot3, Dot4 и Dot5.1/полиетиленгликол – базирани/ са смесими по между си, без значение от търговската марка. Те не трябва да се смесват с продукти покриващи стандарта Dot5 /базирани на силиконови добавки/. Доливането може да се извърши с всяка търговска марка, стига да са спазени техническите изисквания на агрегата. Цветът е търговски индикатор /не дефинира качествени показатели/, но може да бъде и гаранционен индикатор.

Безплатна доставка

Безплатна доставка над 99 лв.

Защо да изберете нас?

Защо ние

Доставка до всяка точка на България с куриери:

Защо да изберете нас?

Защо ние

Официална гаранция за всички стоки

Гаранция за връщане: 14 дни

Бърза доставка до офис или врата