Трансмисионни масла | Original.bg

Филтър

Цена

Опаковка

  • 1 ЛИТЪР
  • 2 ЛИТРА
  • 4 ЛИТРА
  • 5 ЛИТРА
  • 10 ЛИТРА
  • 20 ЛИТРА
  • 25 ЛИТРА
  • 205 ЛИТРА

Състав

  • МИНЕРАЛНО
  • ПОЛУСИНТЕТИЧНО
  • СИНТЕТИЧНО

Вискозитет

  • 75W
  • 75W140
  • 75W80
  • 75W85
  • 75W90
  • 80W
  • 80W90
  • 85W140
  • 85W90
  • 90
  • ATF
  • ATF DEXRON II
  • ATF DEXRON III
  • ATF DEXRON VI
  • ATF-DW1
  • DCT/DSG/CVT
  • DEXRON II
  • DEXRON III
  • MB 236.14
  • MB 236.15
  • ZF LIFEGUARD 5
  • ZF LIFEGUARD 6
  • ZF LIFEGUARD 8

ТИП ТРАНСМИСИЯ

  • АВТОМАТИЧНА ТРАНСМИСИЯ
  • ДИФЕРЕНЦИАЛ
  • РЪЧНА ТРАНСМИСИЯ

Производители

  • AISIN
  • BIZOL
  • CASTROL
  • CHAMPION
  • COMMA
  • ELF
  • FEBI BILSTEIN
  • FUCHS
  • GM OPEL
  • GRANVILLE
  • HONDA
  • I.G.A.T.
  • LIQUI MOLY
  • MAXXUS
  • MERCEDES OIL
  • MOBIL
  • MOGUL
  • MOTUL
  • NISOTEC
  • RAVENOL
  • REPSOL
  • REVLINE
  • SELENIA
  • SHELL
  • STARLINE
  • SWAG
  • TOTAL
  • TUTELA
  • VAICO
  • WOLF
  • ZF

БЛОГ Какво ново

Препоръки за Зимата

Препоръки за Зимно шофиране 1. Не карайте през зимата, докато целият сняг и лед се изчистят от прозорците, страничните огледала, фаровете, задните светлини и най-важното - регистрационнит...


Maserati Levante S

Наред с неизбежното издигане на спортния полезен автомобил, се наблюдава и допълнително покачване на високоефективни луксозни SUV. От Porsche Cayenne до Lamborghini Urus, всички основни производите...


Още статии ...

Трансмисионни масла

Трансмисионното масло представлява смес от базово масло и присадки с много добри противоизносни и противозадирни свойства, както и добра термоокислителна стабилност.

Основна функция на трансмисионното масло е да смазва хипоидни зъбни предавки в механични и автоматични предавателни кутии на леки и товарни автомобили. По класификация, са много сходни с моторните и те също се разделят на минерални, полусинтетични и син...

тетични. Какви са основните типове трансмисионни масла според приложението им? Различаваме 2 основни типа: – Масла за ръчни трансмисии и диференциали. Наричат се още MTF (Manual Transmission Fluid); – Масла за автоматични трансмисии- така наречените ATF (Automatic Transmission Fluid). Какви са основните типове добавки в трансмисионното масло? – Противоизносни,  противозадирни и ЕР (Extreme Pressure) добавки –Това са активни вещества,  които не допускат непосредствен метален контакт между триещите се повърхности и намaляват триенето; – Депресаторни добавки – понижават температурата на замръзване и подобряват вискозитетно-температурните свойства на маслата при ниски температури (течливостта); – Антикорозионни и антиокислителни – подобряват устойчивост срещу окисление. Както е известно продуктите на окислението причиняват корозия на металите; Какъв е цвета на трансмисионните масла за автоматични скоростни кутии? Всички масла за автоматични трансмисии са с цвят различен от този на маслата за ръчни трансмисии. Най-често са оцветени в червено. Как се класифицират MTF трансмисионните масла? Експлоатационните характеристики на трансмисионните масла се дефинират чрез класификацията на API. А вискозитетните характеристики от SAE J 306. Какви са API експлоатационните групи при МTF маслата?. За означение се използва GL(Gear Lubricant), разделени на 6 експлоатационни групи съответно: от GL-1 дo GL-6, като само 2 от тях са действащи в момента. – GL-1, GL-2, GL-3 и GL-6 – ИЗЛЕЗЛИ ОТ УПОТРЕБА. – GL-4 – ДЕЙСТВАЩА. С нея се означава типа работни характеристики на зъбните предавки в ръчните трансмисии, работещи при изключително тежки скорости на приплъзване, и по-конкретно винтозъбните/спиралозъбните конусни предавки и хипоидни предавки при умерено тежки условия на работа в леки автомобили и други автомобилен-тип съоръжения, работещи в условията на високи обороти/нисък въртящ момент и ниски обороти/висок въртящ момент; – GL-5 – ДЕЙСТВАЩА. С нея се означава типа работни характеристики на зъбни предавки, предимно хипоидни, в леки и друг тип автомобили, работещи в условията на високи обороти/шокови товари,  високи обороти/високи въртящи моменти и ниски обороти/високи въртящи моменти. Предназначена  за тежконатоварени скоростни кутии. Използва се с противоизносни и противозадирни ЕР добавки; – MT-1 – ДЕЙСТВАЩА. Използва се за масла, предназначени за тежко-натоварени ръчни трансмисии, изискващи добра термична стабилност, устойчивост на високи циклични температури и по-добра съвместимост с медните сплави отколкото останали API категории. Обикновено се използва за несинхронизираните ръчни трансмисии в тежкотоварни камиони и автобуси.  Каквo представлява  вискозитетната класификация по SAE J 306? Вискозитетната класификация SAE J 306 разделя трансмисионните масла на вискозитетни класове в зависимост кинематичния им вискозитет. Различаваме летни и зимни класове, както и такива с целогодишно предназначение – всесезонни.Как се класифицират ATF маслата? За ATF продуктите няма въведени вискозитетни или експлоатационни класификации. За техните характеристики и приложение се съди от спецификациите на производителите на автоматични трансмисии (ОЕМ). Кои са най-масово разпространени ОЕМ спецификации за ATF масла? Най-масово разпространени и придобили сериозна популярност в практиката са спецификациите на General Motors (DEXRON) и на Ford Motor Company (MERCON). Освен тях и други производители на автоматични трансмисии са наложили свои собствени спецификации за ATF маслата. General Motors – DEXRON – TASA – 1957 – DEXRON II D – 1981 – DEXRON II E – 1991 – DEXRON III G – 1997 – DEXRON III H – 2003 – DEXRON VI – 2005 Течностите от ниво Dexron II (D,E) могат да се заменят с тези от по-високо ниво Dexron III. Обратното е НЕЖЕЛАТЕЛНО!!! FORD MOTOR COMPANY – MERCON – ESW M2C 33F/G (G Oil) – 1967 – ESP M2C 138-CJ (CJ Oil) – 1975 – ESP M2C 166 H (H Oil) – 1981 – MERCON WSP M2C 185 A – 1987 – MERCON V – 1996 – MERCON SP – 2005 – MERCON LV (Low viscozity) – 2008 Маслата по спецификации Ford M2C33 -F и -G (G oil) от една страна, и всички останали спецификации на Ford не трябва да се смесват Други ОЕМ  спецификации: Allison C-4; Caterpillar TO-4; Chrysler Mopar ATF +4; MAN type 339.X; Mercedes-Benz 236.X; Voith H55.63.35.XX; Voith H55.63.36.XX; VW part No.; ZF TE-ML XXZ  Как да изберем трансмисионно масло

 

По време на избора на смазка за трансмисията на автомобила е нужно да започнете от препоръките на производителя, отразени в инструкциите, защото:  използването на продукт от по-ниска категория е неприемливо, т. к. може да доведе до повреда в силовото предаване. Използването на продукт пък от по-висша категория е нецелесъобразно, преди всичко по икономически съображения. Колкото по-висок клас, толкова по-скъп;  при липсата на специални указания е нужно да се придържате към следния алгоритъм. За инертни части, в които няма хипоидно предаване, може да се прилагат смазочни материали с обозначението API GL-3. За надеждната работа на редукторите с хипоидни предавки трябва да използвате лубрикант от най-високата класификация API GL-5;  в общите случаи, при леките автомобили смазката от клас GL-5 се използва за водещите мостове, а класа GL-4 - за механичните предавки. Всъщност избора не се свежда до определянето само на подходящите свойства на маслото, но и от вискозитета му. В зоните с умерени температурни условия, подходяща стойност е например 90. Ако обаче използвате всезонен смазочен материал, то тогава е препоръчително да се ориентирате към индексите от сорта 80W-90, 75W-90 и 85W-90.

 

 

Безплатна доставка

Безплатна доставка над 99 лв.

Защо да изберете нас?

Защо ние

Доставка до всяка точка на България с куриери:

Защо да изберете нас?

Защо ние

Официална гаранция за всички стоки

Гаранция за връщане: 14 дни

Бърза доставка до офис или врата