Цена
РАЗФАСОВКА
  • 1.5L
  • 1L
  • 4L
  • 5L
  • 20L
  • 60L
  • 208L
Цвят на антифриз
  • Виолетов
  • Жълт
  • Зелен
  • Син
  • Червен
Производители
  • 4MAX
  • AC-93
  • BMW
  • BORYSZEW
  • CARTECHNIC
  • EUROLUB
  • FEBI BILSTEIN
  • HEPU
  • I.G.A.T.
  • MERCEDES OIL
  • MOTUL
  • SWAG
  • TOTAL
  • WOLF

БЛОГ Какво ново

Какво хидравлично масло да изберем за кормилна уредба?

Какво е хидравлично мало и какъв вид течност трябва да се налива в системата отговаряща за правилната работа на волана? Накратко, това е техническа течност, които свойствата се определят на базата на ...

Цялата статия
Какъв акумулатор да изберем за колата и може ли да е втора ръка?

Дори не толкова добре запознатите с устройството на автомобила и частите му, знаят предназначението на акумулатора (батерията)....

Цялата статия

Антифриз

Антифриз (от гръцкото ἀντι – „против, срещу“ и от английското freeze – „замръзвам“) е течност, която не замръзва при ниски температури и се използва за охлаждане в двигатели с вътрешно горене. В качеството на антифриз се използва смес от етиленгликол, пропиленгликол, глицерин, алкохол и някои други съставки, смесени с вода. Целта на антифриза е да предотврати фаталното за двигателя замръзване на течността в охладителната систе...

ма при ниски температури. До 1930 г. метанолът се използва като антифриз. След 1980 г. е разработена нова технология, която не включва вода. Като се смесват различни пропорции на етиленгликол с дестилирана вода, се получават течности с различна температура на замръзване в интервала от 0 до -75 °C. Сместа с най-ниска точка на замръзване се получава при 33% вода и 67% етиленгликол (така наречения „концентрат“). Увеличаването на етиленгликола води до намаляване на ефекта на антифриза! За България е достатъчно течността да има температура на замръзване -40 °C, което се постига при пропорция 52 – 55% етиленгликол и 45 – 48% дестилирана вода. Етиленгликолът действа корозиращо върху металите и за да се предотврати това вредно действие, към сместа се прибавят така наречените „инхибитори“. В случая може да се ползва динатриев фосфат от 0,4 до 0,6% и декстрин в същото отношение. Антифризът е един от главните компоненти, които наливаме в автомобила. Въпросът какъв антифриз да използваме,  е винаги  актуален. Трябва да изхождаме от препоръките на производителите. Обикновено те определят изискванията за вашия автомобил. Сигнал за необходимост от смяна на антифриза  е промяната на цвета. Ако течността се е оцветила в кафяво, то тя не може да изпълнява функциите си и не защитава двигателя от корозия. По принцип, антифризът се сменя на 3-4 години, а за някои марки автомобили – на всеки 5 години. Отработеният антифриз образува пяна, губи полезните си качества и се превръща в агресивна среда за детайлите от метал в двигателя. Какъв антифриз да купим? Когато четем инструкциите, трябва да обърнем внимание на цифрите, написани до буквата G или до думата CODEG на етикета. Тези цифри обозначават класификацията на антифриза. Колкото по-нова е колата, толкова по-голяма е съответстващата ѝ цифра. Например цифрата 11 обозначава антифриз, предназначен за автомобили, произведени преди 1996 г. За колите, пуснати след 2001 г., е антифризът 12 plus. За двигателите на спортните коли и за тези, които се използват в екстремни условия, е обозначението с цифра 13. Съвременните антифризи са на базата на пропиленгликол и по-малко вредят на околната среда. Съществуват норми и стандарти, които определят годността на антифриза. Информацията за това, за датата на производство и за производителя трябва да се намира на етикета на тубата. Някои производители изписват и дали може да се смесва с антифриз от други марки. Антифризът се продава в прозрачни туби и може ясно да се види каква е течността. Тя не трябва да има утайка или странни частици. Ако тубата се разклати, течността образува пяна. При качествен антифриз, пяната изчезва за 3 до 5 секунди. Защо се налага периодично да осигурявате на колата си антифриз? Ако не наливате редовно антифриз в колата си, охладителната течност започва да губи своите свойства. А това създава сериозна опасност от засилване на корозията в автомобилната система, поява на ръжда, замръзване на самата охладителна течност и оттам спиране на действието й, което пък може да причини прегряване на двигателя. Последното се случва най-често, заради късчетата ръжда, образувани в блока на двигателя, които, ако не се отмият и разтворят, с времето могат да запушат тръбите в радиатора и нагревателя. Защо оцветяват антифриза в ярък цвят? Често производителите придават цвят на антифриза, като така помагат да се види място на изтичане от системата за охлаждане. В някои марки антифриз се добавят специални химически вещества, които на ултравиолетова светлина стават видими. Друго преимущество на оцветяването е лекотата, с която се определя нивото на течността в резервоара. Освен това, яркият цвят напомня за опасност, тъй като антифризът е много силна отрова. Само 100 мл. от него е смъртоносна доза за организма. Цветът на охлаждащата течност няма никакво отношение към химическия състав. Затова течности с еднакъв цвят могат да се различават една от друга по състав, а разноцветните да са еднакви. Например производителите могат да оцветяват един и същи антифриз в различни цветове, за да ги различават по марката. Много компании като Дженерал моторс и Фолксваген, боядисват антифриза си в червено или оранжево. Срокът на действие на този антифриз е 5 години или 200 000 км. На опаковките им е изписано G12 или G12+. Можем ли да смесим антифризи с различен цвят? Да предположим, че в системата за охлаждане е налят жълт антифриз. Какво да направим? Категорично не бива да се долива на принципа – жълт към жълт или зелен към зелен цвят. За цвета трябва да се забрави изобщо, защото той не означава еднакъв състав. С какво и как да разредим антифриз? Антифризът се разрежда само с дестилирана вода, в пропорциите, препоръчани в инструкцията. Обикновено разреждането е 1:1. Ако е изтекъл малко антифриз – не повече от 200 мл., то може спокойно да се долее дестилирана вода. Но, ако трябва да се долее повече от 200 мл., а не е известно какъв е антифриза, препоръката е да се смени охлаждащата течност изцяло. Важно е да се запомни, че смесването на различни охлаждащи течности не се препоръчва, защото могат да изгубят полезните си свойства. Затова, ако не знаете какво има в системата, по-добре сменете стария антифриз с нов и запомнете името му. При пълната замяна на антифриза, можете да купите произволен цвят – в съответствие с препоръките на производителя и изискванията на автомобила. При замяната, старата течност се излива изцяло, после системата се измива с вода и чак тогава се налива новият антифриз. Миенето е задължително не само за да се отмие цвета на стария антифриз, но и за да се почисти системата от мръсотия и евентуална ръжда. В заключение: Съвременните охлаждащи течности нямат цвят. Боядисването им в един или друг цвят е избор на производителя, а не следствие от химическа реакция. Затова антифризите с еднакъв цвят могат да се различават по състав, а разноцветните да се окажат еднакви.  

Оценете продуктите от категория "Антифриз"

Оценка 2.8 от 10 отзива

Предлагаме безплатна експресна доставка за поръчки над 99 лв. с куриерска компания ЕКОНТ или СПИДИ до всички градове: София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора, Велико Търново, Благоевград, Добрич, Видин, Монтана, Кърджали, Хасково, Димитровград, Ловеч, Смолян, Шумен, Сливен, Разград, Плевен, Силистра, Търговище, Кюстендил, Габрово, Враца, Русе, Пазарджик, Ямбол, Перник, Гоце Делчев, Елхово, Асеновград, Сандански, Лом, Силистра, Троян, Карнобат и други. Доставяме също така и до най-малките населени места. За продукти със специфична доставка, моля прочетете условията тук.

Безплатна доставка

Безплатна доставка над 99 лв.

Защо да изберете нас?

Защо ние

Доставка до всяка точка на България с куриери:

Защо да изберете нас?

Защо ние

Официална гаранция за всички стоки

Гаранция за връщане: 14 дни

Бърза доставка до офис или врата